Sunday, January 23, 2011

KETAKUTAN SEORANG RAKYAT.

Pertama dan selamanya, penulis ingin menegaskan yang penulis bukanlah seorang penyokong politik tegar mane2 parti.. tetapi jika dipaksa berbuat demikian, penulis akan berada di kalangan parti yang mmperjuangkan islam. Walau seteruk mana pun parti berkenaan, skurang2nya mereka mmperjuangkan agama yg penulis cintai dan di ketuai oleh seorg ulama yang penulis anggap sebagai insan paling layak untuk dipuji, Dato Seri Bentara TGNA.

Tergerak hati penulis untuk membuat sedikit penulis berbau luahan yang sudah lama penulis pendam. Penulis amat berminat untuk melihat sistem pentadbiran negara yang mengawal berjuta2 rakyat Malaysia. Penulis amat kesal dengan kerajaan yang sedia ada, jika dibandingkan dengan kerajaan Tun Mahathir suatu ketika dahulu.

Kenapa jadi begini? Kenapa menteri2 xhabis2 turun naik mahkamah? tidakkah timbul sedikit perasaan malu?.. Seperti contoh, seorang menteri yang melakukan hubungan seks bersama kekasih gelap dan video perbuatan itu telah disebar keseluruh malaysia. Walaupun menteri tersebut telah meletakkan jawatan, tetapi mengapa masih mengangkat beliau sebagai ketua sebuah parti? bagaimanakah pemikiran anda terhadap seorang lelaki yang curang terhadap isterinya sendiri?

Bagaimana pula Seorang Perdana Menteri boleh dikaitkan dengan kes pembunuhan?.. saya tidak mengatakan beliau terlibat, tetapi sebagai seorang pemimpin tertinggi, anda perlu mengelak dari dikaitkan dengan kes2 besar begini... Andai kata anda tidak melakukan perbuatan tersebut, maknanya anda difitnah? maknanya seseorang sedang menyimpan dendam terhadap anda? mesti anda telah melakukan 'KESALAHAN' sehinggakan seorang manusia boleh berdendam dengan anda. penulis ulangi, 'KESALAHAN'.
Difitnah pembangkang?? penulis rasa tidak, altantuya tiada kaitan dengan mana2 parti pembangkang di negara ini, begitu juga suspect2 lain... tuntasnya, ada yang xkena dengan anda, disebabkan itulah ada yang berdendam dengan anda meskipun anda hanya 'difitnah'.



Kes paling membuatkan penulis meluat ialah, '1st lady of malaysia'!!! suck my cocktail u mother elf!.. Siapakah Rosmah Mansur? terus terang, penulis sangat meluat dengan anda. Anda tidak ubah seperti seorang Perdana Menteri yang GILA kuasa. anda telah lihat video ROSMAH PUAKA di youtube? yang dibuat sendiri oleh adinda Rosmah sebelum meninggalkan Malaysia kerana ketakutan yang melampau kepada Rosmah?.. Kenapa anda hanya berdiam diri? kenapa tidak menegakkan hujah2 yang boleh mmbersihkan nama anda?.. dan kenapa rakyat hanya memejamkan mata seolah2 tiada apa yang berlaku dengan Rosmah?.. Plisss stop it my momma buchuk.. Anda telah melampau.. Hentikan..

Ye... mungkin ramai yang beranggapan penulis hanya pandai cakap belakang, penakut untuk berada dihadapan untuk meluahkan pendapat..... Andai kata penulis betul2 mengadap mereka, lakukah suara penulis? sedangkan berjuta2 akhbar yang dijual di seluruh negara sekalipun dikawal mereka, apa lagi suara kecil seorang rakyat biasa seperti penulis.

1 comment:

  1. good joob mr.syauqi!
    we alwiz wit u!!
    ~ PADIN ~

    ReplyDelete