Monday, January 17, 2011

KENAPA MESTI MENIPU SI PENIPU?

Tajuk ini penulis dapat setelah beberapa situasi penipuan berlaku keatas diri penulis. Walaupun ditipu, dihina dan dipandang rendah, sebagai manusia yang pernah menipu, penulis enggan ambik kisah wlpun hakikat sebenar perasaan adalah sebaliknya.

Penulis merasa amat dukacita kerana kaki2 penipu di zaman sekarang adalah sgt teruk dan memburukkan nama2 penipu yg otai. Bila ingin menipu, akal dan perwatakan mestilah bergerak seiringan supaya setiap penipuan yang dilakukan adlah menarik dan boleh diterima akal. Lakonan yang mantap dgn mimik muka yang menarik menguatkan lagi penipuan.
Apa yang penulis perhatikan, penipu2 di zaman sekarang meletakkan kepala akal dan kebodohan serta sifat malas utk berfikir selari dgn penipuan. Hal ini berlaku kerana penipu2 di zaman kini lebih menganggap dialah yang paling pintar dan suma orang disekeliling adalah bodoh dan bangang. Hal ini biasanya berlaku kepada orang2 bodoh dan pemalas yang tidak mengetahui dan tidak boleh menerima kbodohan sendiri.



Kepada mereka2 yang telah menipu atau cuba utk menipu penulis, anda digalakkan utk berfikir 2 kali kerana adalah menjadi sifat penulis utk tidak melayan anda. Sekali anda tidak menunjukkan kematangan anda kepada penulis, 10 kali penulis merasa gagal berhadapan dgn orang seperti anda.
Bukanlah niat penulis ingin mengajar atau mempersendakan kaki2 penipu di zaman sekarang, tetapi fikirlah sewarasnya. Sebagai seorang kaki tipu yang sudah pencen kerana menyesal dengan perbuatan lampau, penulis berharap agar anda semua fikirkan masa depan dan jangan ikut kata hati.

Penulis merapatkan kedua belah tangan memohon ampun andai terkasar bahasa sepanjang menulis blog ini. Fikirlah, adalah lebih baik penulis hanya meluahkan disini daripda mempersendakan anda dihadapan. Ini kerana penulis tidak rela lagi menerima alasan2 disamping sekali lagi menipu yang membuktikan kebodohan dan kelembapan akal anda..

Peace ~~ free palestine

4 comments:

  1. mmg la kener tipu...pasal tak penah komen wa punya blog lagi

    ReplyDelete
  2. wa dah byk komen kot.. lu xapprove knape der.. approve kt email..

    ReplyDelete
  3. hahhahhahha umpa pencuri menjual barang kepada di perompak....

    ReplyDelete