Monday, August 29, 2011

BERHARI RAYA DI PERANTAUAN

Assalamualaikum,

Salam dari perantauan ;)

Setelah genap sebulan kita menjalani ibadat puasa, kita akan menyambut hari raya aidil fitri. Semua perantau akan pulang ke kampung, tidak kira pangkat, usia dan lokasi. Kemeriahan pagi syawal amat dinanti-nantikan oleh semua umat Islam di dunia.
Pada tahun ini, Malaysia dijangka akan menyambut hari raya aidil fitri pad 30 Ogos 2011, berbaki satu hari lagi dari tarikh entri ini ditulis.

haha.. Yes! aku masih diperantauan, mengejar masa depan yang gemilang. Tahun ini aku beraya di perantauan kerana tugas dan beberapa faktor penting yang lain. Demi mereka dan mereka, aku sanggup mempergadaikan kemeriahan berhari raya selama beberapa hari demi kejayaan dan kebahagiaan untuk berpuluh tahun akan datang. Aku berbangga dengan sifat yang wujud dalam diri ini.
Umi aku sempoi, dia dah bagi 'green light' utk aku, dia faham tugas aku dan apa yg aku kejarkan. Semua ini dirancang dan dinilai, walaupun agak berat untuk dilakukan.

Akhir kata, sambutlah salam kemaafan dari aku, Syauqi Fadeli(uQi) dari perantauan, khususnya kepada :

- Umi dan Abah tercinta
- Abg Syafiq / Kak Izma, Awie, Iwan, dan Marco Hakiem.
- Mek, keluarga Ayah Long, Ayah Ngah, Ma Lis, Cik Mi, Ayah Cik, Cik Rose, & Suna.
- Keluarga Cek Long, Ayah Ngah, Che Noh, Mak Dek, & Su.
- Warga SKSRP 1 (1995-2000)
- Warga SMKAF  (2001-2005)
- Warga UniKL MIMET (July06-July09)
- Warga PCN Level II Ruane-Tati (Dec09-March10)
- Warga Gayong Gelanggang Rajab (PSSGTKK)
- Ficantech Sdn Bhd
- Bousted Naval
- Trend Matrix
- Kuantan Port Konsortium/ KPPS
- Shapadu Energy & Engineering
- CarigaliHess / ExxonMobil
- GESB
- Petroleum Nasional Malaysia (PETRONAS)
- Wheatherford Oil Middle East
- Kencana Petroleum
- #TranceFamily
- DDutchFamily
- Teman-teman yang setia disisi.

Juga kepada mereka yang mungkin aku lupa nak taip, anda masih kekal dalam doa aku. =)

"EidulFitri bermaksud kembali kepada fitrah, iaitu kembali kepada fitrah asal kejadian manusia dengan menjadi seorang muslim yang diciptakan Allah yang mematuhi setiap peraturan yang telah lengkap disediakan didalam Al-Quran" Haji Fadeli Harun(bapak aku)



SyauQi Fadeli
-theboyyouknew- '11
AlQuran = Panduan hidup

No comments:

Post a Comment