Monday, August 1, 2011

SELAMAT BERSAHUR.

Hmmm..


0554 pagi, dan ternyata mata aku tidak boleh lelap dah.
Hari ni bermulanya puasa di bulan Ramadhan selama sebulan dan impianku ialah untuk berpuasa penuh pada tahun ini, dan aku perlu mengelak dari perkara2 yang boleh melemahkan aku.


Tapi 1st sahur ni aku agak diluar kawalan, fikiran aku asyik bercelaru memikirkan perkara yang tak pasti. Hidup yang memerlukan 1001 pengorbanan bukanlah sesuatu yang mudah untuk semua orang hadapinya.
Telah aku cuba untuk membiarkan segala peristiwa hitam yang wujud ini berlalu tanpa khabar, dan ternyata aku masih dibelenggu kekecewaan yg melampau sehingga menimbulkan kesan kepada kehidupan seharianku sekali lagi.
Aku lelaki, kenapa hati aku tak kuat?.. kerana aku dpt rasakan tiada lagi pengalaman hitam ke atasku selepas ni kerana telah hilang tiga per tiga perasaan untuk memiliki lagi. Disamping kajian yang dilakukan secara rawak, aku kecewa dengan keadaan sekeliling yang tidak lagi menyebelahi aku, ini membuatkan aku bersendiri dan berjalan di atas kaki sendiri sepenuhnya.
Ternyatalah aku buntu untuk meneruskan perjalanan dan buntu untuk memilih haluan seterusnya. Kemurungan kembali lagi, menjadikan diri sendiri sebagai mangsa, hidup aku jadi kucar-kacir dan kata2 kurang enak mula menari2 di hadapan mataku tanpa belas kasihan.


Inilah nasib si perantau, hanya aku bertemankan aku. Cuba mengubah nasib untuk masa hadapan tetapi diri sendiri telah memberi halangan untuk aku meneruskannya.
YaAllah, airmata subuh ramadhan pertama ini aku serahkan sepenuhnya kepada kau, jangan pernah keringkan air mata ini supaya ia bisa menjadi teman aku dikala aku memerlukannya, maka tiadalah lagi perkara lain yang boleh mengganti kesetiaan air mata ini untuk menjadi teman sepanjang hariku.



SyauQi Fadeli
-theboyyouknew-
1st August 2011, 0613


No comments:

Post a Comment