Wednesday, March 14, 2012

=) SEGALA MASALAH ANDA AKAN SELESAI DALAM SEKELIP MATA!


Kali ni aku ada artikel menarik yg ingin dikongsi dengan korang. Segala permasalahan dunia yg selalu kita pertikaikan/dipertikaikan akan diselesaikan melalui jawapan2 yg diperoleh dari Al-Quran.

Selamat membaca, dan kembali senyum =)


-KENAPA AKU DIUJI ? ("kenapa tuhan wat aku camni?? apa salah aku??")
Surah Al-Ankabut, ayat 2-3
Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan ( saja ) mengatakan : “kami telah beriman “, sedangkan mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.


-KENAPA AKU TIDAK MENDAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN? ("dah mcm2 cara aku wat, tp tetap susah nak dapat!")
Surah Al-Baqarah, ayat 216
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi(pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui,sedangkan kamu tidak mengetahuinya.


-KENAPA UJIAN SEBERAT INI? ("aku xmampu hadapi semua ini") .... =(
Surah Al-Baqarah, ayat 286
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.


-RASA KECEWA?
Surah Al-Imran, ayat 139
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang2 yang beriman.


-BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?
Surah Al-Imran, ayat 200
Hai orang2 yang beriman,”bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetapkanlah bersiap siaga (diperbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung. Surah Al-Baqarah, ayat 45 Dan mintalah pertolongan (kepadaAllah) dengan jalan sabar dan solat. Dan sesungguhnya solat itu amatlah berat,kecuali bagi orang-orang yang khusyuk.


-APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?
Surah At-Taubah, ayat 111
Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang2 mukmin, diri dan harta mereka dan memberikan syurga untuk mereka.


-KEPADA SIAPA AKU BERHARAP? ("sape lagi aku nak harap?!"')
Surah At-Taubah, ayat 129
Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Allah selain Dia.Hanya kepadaNya aku bertawakal.


-AKU TIDAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!! AKU FED-UP!!!
Surah Yusuf, ayat 37
Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir..

'berbekalkan keimanan yg utuh'

No comments:

Post a Comment