Wednesday, March 14, 2012

=) SEGALA MASALAH ANDA AKAN SELESAI DALAM SEKELIP MATA!


Kali ni aku ada artikel menarik yg ingin dikongsi dengan korang. Segala permasalahan dunia yg selalu kita pertikaikan/dipertikaikan akan diselesaikan melalui jawapan2 yg diperoleh dari Al-Quran.

Selamat membaca, dan kembali senyum =)


-KENAPA AKU DIUJI ? ("kenapa tuhan wat aku camni?? apa salah aku??")
Surah Al-Ankabut, ayat 2-3
Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan ( saja ) mengatakan : “kami telah beriman “, sedangkan mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.


-KENAPA AKU TIDAK MENDAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN? ("dah mcm2 cara aku wat, tp tetap susah nak dapat!")
Surah Al-Baqarah, ayat 216
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi(pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui,sedangkan kamu tidak mengetahuinya.


-KENAPA UJIAN SEBERAT INI? ("aku xmampu hadapi semua ini") .... =(
Surah Al-Baqarah, ayat 286
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.


-RASA KECEWA?
Surah Al-Imran, ayat 139
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang2 yang beriman.


-BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?
Surah Al-Imran, ayat 200
Hai orang2 yang beriman,”bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetapkanlah bersiap siaga (diperbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung. Surah Al-Baqarah, ayat 45 Dan mintalah pertolongan (kepadaAllah) dengan jalan sabar dan solat. Dan sesungguhnya solat itu amatlah berat,kecuali bagi orang-orang yang khusyuk.


-APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?
Surah At-Taubah, ayat 111
Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang2 mukmin, diri dan harta mereka dan memberikan syurga untuk mereka.


-KEPADA SIAPA AKU BERHARAP? ("sape lagi aku nak harap?!"')
Surah At-Taubah, ayat 129
Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Allah selain Dia.Hanya kepadaNya aku bertawakal.


-AKU TIDAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!! AKU FED-UP!!!
Surah Yusuf, ayat 37
Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir..

'berbekalkan keimanan yg utuh'

Friday, February 10, 2012

TEAM BUILDING FCP GARRAF FIELD DEV. PROJECT









Special dedicate to PCIHBV, WEATHERFORD & KENCANA PETROLEUM BERHAD for giving a big support to our TeamBuilding Event on 08/02/2012.
Thousand thanks to our 'man in story' Zaidi, Fadhil & Abdul Hadi for the photos.
Infinity thanks to Scoot Stone, the CSR for making this event working completely.
Uncountable thanks to me for posting the pictures in to my diary life =)

Tuesday, February 7, 2012

SyauQi FadeLi - I Got My Brand New Pecos by Red Wing, Quality Boot.

With over 100 years of experience making work boots and shoes, Red Wing Shoes is a trusted source for high quality, safety footwear with the fit, features and services your employees require. One pair at a time, one customer at a time, Red Wing earned their reputation for quality and integrity. From the ground up, Red Wing proven themselves on the job.

























Construction : Goodyear Leather Welt
Leather Type : Full Grain, Water-Resistant
Outsole Name : Vibram® Laramie
Outsole-Slip Resistance : Best
Outsole-Oil/Gas Resistance : Best
Outsole-Chemical Resistance : Best
rasion Resistance : Best
Non-Marking Outsole : Yes
Insole : PORON®
Shank Material : Steel
Last : 515
Country of Origin : Made in USA
Care Products : Boot Oil
Steel Toe : yes
Shoes Standards : ASTM F 2413-11, M I/75 C/75


Thursday, February 2, 2012

10 THINGS ABOUT ME

1. If you are asked to rename yourself, what will it be?
- "slapping is a good lesson to the questioner" hehe.. why should i? Mohamad Syauqi is a great name aite?.. like it!



2. Who's your favourite minister? (Hahahaha)
- Hishamuddin kot.. he's cool in any situation~~



3. What is your favourite color? Will you buy a car in that favourite color?
- Red. Nt for my car.



4. Which one do you prefer, Brad Pitt or Johnny Depp? Why?
- johnny depp. he's copying me!........ ???



5. What is your most beautiful dream?
- arrrr.... nop? not yet.



6. Who's your preferred friend, a male or a female, why?
- male. aku pemalu kat pompuan. tq



7. What is your favourite meal?
- KFC.



8. The celebrity that you hate most?
- Teruk betul soalan, xbaik membenci sesama manusia.



9. What attires are you wearing now?
- sh*t!.. why now?! why now?!... okay i'm naked!.. urghh!!



10. Have you ever watch my videos????? (Hahaha) ----> (Video: Syafiq Fadeli's Words)
- basi dosh wei.. hok baru blambok.. ahahaha ;D